Sol skog och familjen är det bästa som jag vet

Två soliga dagar har vi haft nu och de har vi till stor del spenderat utomhus. Det vet ni inte så mycket om för jag kan fortfarande inte ladda in bilder från kamera till telefon och igår glömde dessutom minneskortet hemma. Därmed har instagram varit tomt och ett par dagar. På kvällarna har jag somnat vid läggning så även bloggen har blivit lidande. Nu är jag dock vaken och kan berätta lite igen.

Sol och skog har jag fått alltså, och dessutom en hel del tid med Alfred. Igår var jag nämligen i skogen med Jennifer, Wilma och Daniel under arbetsdagen. Vi gick igenom två av deras skiften för att se vad som behövs göras framöver, hur rågångarna ser ut osv. Det var väldigt mysigt! Roligt också att ha med småpluttarna på ryggen. En blivande skogsägare (Wilma alltså) och en liten trollunge som alltid älskar att vara utomhus. Igår blev han tyvärr myr-biten för första gången och var helt förtvivlad en lång stund. Jag förstår honom! Fick några bett själv och fy så det sved. Alfred var alldeles svullen på handleden och hade flera märken på hals och panna. Förutom det var det en mysig dag med kaffe, lek, skogspromenad och fika.

Idag vaknade jag och var heeeelt slut! Klockan var fem. Alfred var superpigg. Danne hade varit uppe sent och tjingat sovmorgon. Vara att bita ihop och gå upp. Det var faktiskt första gången på länge jag grät av trötthet en tidig morgon. Vi fick i oss lite frukost ändå och sen gick vi ut i solskenet. Allt är lite lättare i en solig skog!

Sen sov jag först i fotöljen med Alfred och sen, när Danne vaknat, en stund i sängen. Vaknade lagom till lunch och insåg att luftrören är dåliga. Förmodligen därför jag är så trött. Någon lat-dag blev det inte ändå. Jag hade jobb kvar att göra, en maskin på plats inför nästa vecka och lite traktplanering jag inte hunnit med. Danne och Alfred stannade hemma medan jag och Dante jobbade och fixade en massa ärenden. Vi postade brev och tankade bilen och kikade förbi Erikshjälpen på väg hem. Jag gjorde några riktigt bra fynd och var på gott humör med ork att leka en stund igen.

Jag hittade bl.a en lastbil och lite sandlåde-saker
 
Danne snickrade en bänk av vår fällda gran

När det närmade sig matdags struntade vi i att laga middag. Istället åkte vi och köpte pizza och tog med den till utsiktsplatsen på österåsen. Vi kände oss lagom busiga när vi gick förbi hälsohemmet med pizza-kartonger i högsta hugg. Bättre restaurang kunde vi knappast önska. Det blev en fin kväll och en bra avslutning på dagen som började så motigt.

 

Nu återstår bara en kvällsfika. Sen får jag sova igen 👍😁