Film med Norra Skogsskolan

Denna strålande soliga och varma sommardag har jag och Daniel ägnar åt... trumvirvel... drygt 7 timmars bilkörning! Ja, och så en god lunch på Brännlands Wärdshus, några timmars filminspelning och ett kostym-inköp då :-) 
 
 
 
För några veckor sedan blev jag tillfrågad om jag ville vara med i en av Norra Skogsskolans instruktionsfilmer. Det är en ny satsning på en serie korta och informativa filmer om de olika tjänsterna vi tillhandahåller. Filmerna kommer, om jag förstått det rätt, finnas både inbära plattor och på skogsskolans kunskapsportal.
 
Ulrica på Norra som leder projektet är ett riktigt proffs, och himla trevlig dessutom :-) 
 
Filmade gjorde två killar från ett lokalt produktionsbolag 
 
Det kändes som ett roligt avbrott i arbetet så jag tackade ja och nu, samma vecka som allt annat som jag planerat in, var det alltså dags. 
 
 
Filmen kommer handla om skogsbruksplaner och är en förenkling av verkligheten. Egentligen beställer jag planen, som sen upprättas av planläggare från en annan avdelning på Norra. Därefter kan jag skapa en handlingsplan och få igenom åtgärder och annat med markägaren. Nu fick jag låtsas göra delar av planläggarens arbete för att filmen skulle bli kort och instruktiv.
 
 
Jag gick mest runt i den soliga skogen och tittade. Jag tittade på träd. Tittade på rågång. Tittade lite på marken. Jag tog några relaskopytor (då mäter man hur tätt tröden står) och klavade några stammar (mätte deras diameter). Ett par höjder tog vi också. Sen fick jag kika på plattan, prata i telefon och skriva sms. 
 
 
Dante var med ute i skogen. Snodde runt benen. Låg och flämtade i skuggan. Snäppet efter mygg. Han fick vara filmstjärna han också. De blev faktiskt riktigt förtjusta över att jag hade med mig en hund.
 
 
Sammanfattningsvis blev det en skön stund med trevliga människor och fint väder. Riktigt mysigt också att få lite privat tid med Danne i bilen. Fast på vägen hem somnade jag en stund. Det var bra för då kom vi snabbare hem till Alfred igen.
 
 
 
Han var vid gott mod. Har det så himla bra med mina föräldrar :-) Jag är rätt säker på att vi saknat honom mer än han saknade oss. Hoppas det för jag saknar honom väldigt väldigt mycket på dagarna just nu.