Sjung Ni Änglakörer

(null)

Nu är jag så himla peppad och glad! Julton är avklarat och det var både roligt, stämningsfullt och fint.
Mitt fjärde i raden nu om jag räknat rätt. Första året skrev jag så här på bloggen: 

(null)

Riktigt 75 personer var vi inte nu men jag räknade till ca 37 i kyrkokören ocj vokalensemblen och därutöver var det ett gäng från Rock och Pop kören samt en otroligt duktig solist, den skickliga orkestern - och så Mika förstås. Undrar om Sollefteå vet vilken stor musiker som sprider glädje i deras stad? Vi borde lyfta honom så att han får det erkännande han förtjänar. Eller så är det kanske precis det vi ger honom när vi står i kyrkan och tar i för full hals och försöker följa hans gester och mimik. Häftigt är det iaf, att få skapa toner med så skickliga musiker trots att jag och de flesta i min kör är oskolade amatörer som bara sjunger på skoj. Världens bästa oskolade amatörer dock, jag har så roligt med er ❤️

(null)

Inte blev andningen så illa heller. Nu är den helt som vanligt igen, jag sjöng i ALLA så ger och kunde typ hålla vanlig samtalston direkt efter konserten. Så himla bra! Jag hade gett mig den på att få sjunga till slutet och det är så skönt att lösa uppgiften då ☺️ Att vara tungandad är egentligen inget större problem, det är som att köra ett träningspass med tyngre vikter och lite annan teknik bara. Så länge energin räcker går det bra. Det viktiga är att kunna bryta anfallet innan det slår över och, ja, den här gången gick det över förväntan 👍

(null)

Ändå gjorde jag eventuellt en blunder under dagen 🙈 jag slog två flugor i en smäll och började måla om insidan av mitt gamla dockskåp till bondelandskap medan jag satt med nebulisatorn. Toppenbra, fast maskinen är nog inte anpassad för -15 grader för det blev mer vätska än ånga i röret och plötsligt råkade jg svälja en stor klunk. Blä! Dockskåpet blir fint iaf, om än ganska kluddigt (tog oljefärg och tjocka penslar). Ska finlira lite innan han får det men redan nu fyller bilderna sin funktion. Ska bli en rolig present att få ge bort! 

(null)

Imorgon är det första dagen på sista veckan innan semestern. Tre dagar har jag på mig att göra klart det som behövs innan ledighet. Därför blir det en långdag i fält imorgon följt av mysig träning på österåsen på kvällen. Avslutning för året. Heja kroppen, fortsätt så här så är det snart välförtjänt semester 👏