En god jul på väg

En dos kortison och två timmars sömn gjorde susen. Jag vägrar dock ta bort levande ljus och brasa osv (just in case men kommer ändå inte funka). Doften av ljus och gran, apelsiner och musik är ju så viktiga delar av julen! Nu är det fint både hos oss och i mamma och pappas hus. I år har julsamlingen utökats från grannen Maj-Britts förråd. Härligt retro i bra kvalitet! 


I föräldrarnas kök (fd Maj-Britts)
(null)

Trots allt har det varit en skön dag. Dessutom är det ju helg imorgon också och snart har jag semester 🎁🌲🎅🏻

Julgran, gardiner och tomtar på plats
(null)

Vi klär granen strax innan julafton 
(null)

Tittut säger lille vilden
(null)

Hur gör ni med julklappar förresten? Här har vi bestämt att det är barnen som ska ha klappar och max en present per person (1-2 per familj). Jag tänkte dessutom sprida ut Alfreds paket över dagen så att han kan få leka på en gång och inte bli "störd" av att öppna nya hela tiden. Av oss får Alfred mitt gamla dockskåp med begagnade trädjur i samt en liten sak jag köpte på en skogsdag. Även mina föräldrars paket är delvis begagnad och det tycker jag är bra. Det är ju inte prislappen som är viktigast! 

(null)

Daniel och jag ska faktiskt också byta presenter i år, bara för att jag hittade en bra sak till honom, och jag har gjort kalendrar till de vuxna (ingen hemlighet) som de ändå skulle fått innan det nya året. I övrigt kommer fokus ligga på god mat, spel, musik och beundran av vår lille sprallunge. Perfekt, inte sant? Ser så mycket fram emot årets jul! På torsdag hämtar jag lillebror och sen blir det lediga dagar med pepparkaksbak, pulka och annat skoj.

(null)