Väldigt vuxna!

Igårkväll var jag än en gång så trött att jag inte orkade skriva. Istället läste jag bok medan lillpojken sussade och åt. Vi hade nämligen haft en härlig, men ansträngande dag tillsammans. Bästa jobbdagen på länge :-). Jag hade planerat in 1. Kontor, 2. Markägarbesök, 3. Fältjobb under dagen. Fältjobbet var en relativt enkel traktplanering strax utanför stan och jag hade ingen tidspress. Om utifall att vädret var fint och Alfred pigg och allt annat passade så kunde killarna komma till kontoret och jag ta Alfred med mig. Jag hoppades såklart men inget var säkert. När det närmade sig lunchtid sken solen, det blåste knappt och termometern visade 10 grader. Danne ville träna en stund och kom gärna förbi med Alfie. Hurra! 
 
 
Med lillplutten på ryggen gick planeringen som en dans. Eller, tja, det kan ju varit tack vare markägarens fina märkpinnar också. Roligt var det iaf! 
 
 
Vi tog en kort paus för amning och bensträckning, i övrigt var tempot högt och Alfred höll ut längre än både surfplattan och snitselbanden :-). Fast när kvällen kom var vi som sagt trötta båda två! 
 
 
Idag jobbade jag bara förmiddag. Vi hade nämligen viktiga saker att göra efter lunch. Först och främst skulle vi till banken. Nu har vi tagit ett gemensamt lån och löst ut mina snälla föräldrar som hittills varit ägare till vårt hus. Plötsligt är vi faktiskt husägare på riktigt, med allt vad det innebär :-o. Och föräldrar! Vi känner oss väldigt vuxna. 
 
 
Därefter åt vi lunch på stan och sen fick Alfred välja sin allra första docka. En fin Rubens barn (mellanstorleken). Han ville ha en flicka med rött hår som vi döpte till Tova (har en känsla av att han kommer se till att hon gör skäl för namnet rätt snart!) Tova är nu ordentligt omkramad, pussad och tuggad på. Hon och Alfred har dessutom skakat huvudet åt varandra och hon har blivit runt-skjutsad i vagn. Det är uppenbart att han tycker hon är spännande, mysig och aningen märklig. Lever hon eller inte?
 
 
Innan vi åkte från stan stannade vi till hos Magdalena med familj. Det var skönt att få slappna av, skratta, prata och se Alfie leka med andra människor och saker en stund. Det har blivit alltför länge mellan träffarna nu! När Alfred hunnit bli ordentligt trött for vi hem så att han fick sova i bilen. Därefter var det full fart igen. Jag plockade fram min gamla jeansoverall som visserligen är lite stor men perfekt på leriga gräsmattor. Sen lekte vi ute i trädgården tills det blev dags för middag.
 
 
Alfred, som får vara nästan överallt och göra nästan vad som helst, hittade såklart en otillåten aktivitet som var mycket roligare än allt annat. Typiskt! 
 
 
Tillsist åt vi en god fredagsmiddag som Danne fixat, med räkor, baguette och såser, gick en promenad och stupade i säng. Igen. Det tar på krafterna att leva helt enkelt!
 
 
#1 - - Mamma:

Alfred vill ha en sandlåda!

Svar: Klart han ska ha det, det är på gång :-)
Sara

#2 - - Emilia:

jag gillar din blogg jättemycket! så bra hälsa alfred 😊

Svar: Tack Emilia, jag hälsar honom och vi får se till att ses snart igen :-)
Sara