Råkoll i skogen

Riktigt trött är jag, så här klockan nio på kvällen efter jobb och vardag. Då är det skönt att krypa ner i sängen bredvid killarna. Skriva i bloggen. Kolla Facebook. Sätta igång en talbok. Somna intill en gosig bebis.

Idag har jag jobbat i skogen. Grunden i mitt yrkesval. Traktplanering inför avverkning. Det regnade och snöade om vartannat när jag och Dante satte oss i bilen. Mentalt kavlade jag upp armarna och mumlade "A girls gotta do osv..." för mig själv. Kände mig lite duktig mitt i misären jag såg framför mig. Klev ur bilen en knapp timme senare. Några flingor singlade genom luften. De trängde inte igenom kronverket ovanför våra huvuden. Jag hittade snabbt rågången som var väl utmärkt för en gångs skull. Humöret bara steg och steg. Med en podd på telefonen och Dante kring benen traskade jag genom den gamla granskogen och lämnade ett spår av band efter mig. Några telefonsamtal hann jag med där i skogen. Ännu fler i bilen på väg till nästa trakt. Jag besökte en maskin. Kollade status på en väg. Landade på kontoret en kortis innan jag vände hemåt igen. Då sprängde brösten och jag längtade efter mina pojkar.

Jag hade fått bilder löpande under dagen. Alfred som sov i soffan. Alfred bak på Dannes cykel. Visste att de mådde bra.

När jag klev ur bilen möttes jag av ett stort leende med två tänder lysande i underkäken. Utsträckta bebisarmar. Mitt hjärta smälte. Jag rusade fram. Alfred vände sig om och vred sig för att komma ned från pappas famn. Ner till Dante. Bästa kompisen. Mamma ratad. Det kändes bra trots allt :-).

På tisdagar har jag träning sedan en tid tillbaka, men än så länge måste jag få umgås med Alfie så snart jag inte är på jobbet. Vi åt därför mat i lugn och ro. Tog lite vårbilder med Alfred och tulpaner. Ordnade sedan ett eget träningspass. Jag sjalade upp Alfred på ryggen och kittade mig med gåstavar och bra skor. Danne hämtade enhjulingen. Sedan tog vi varvet runt mon. Jag stannade ofta för att köra djupa knäböj, dips, armhävningar mot vägg eller andra styrkeövningar. Däremellan jobbade jag bäst jag kunde med stavar och långa kliv. Danne lärde sig starta med hjälp av Dante och cyklade på som om han aldrig gjort annat. Alla var svettiga när vi kom hem igen och det var nästan läggdags.

Sen blev inget mer gjort som inte kan ordnas på mobilen. Tandborstning, blöjbyte och ett par Godnattsagor bara. Så tycker jag att kvällarna ska få vara! Jag funderade på att sätta mig vid datorn en stund och lägga in bilder, säkerhetskopiera på hårddisken Danne fixat, klippa film eller annat jag tänkt göra men nu vill jag bara sova :-) Den där filmen med klipp från igår får ni nog vänta på är jag rädd...

 ZzzzzzZzz