Nattning (av skogisar) pågår

Kvällens topp tre lyder som följer:

3: e plats - suverän barnbok!
2: a plats - att få lägga sig klockan sju 

1: a plats - att få hänga med världens finaste bröst-igel :-).

Tredje dagen på jobbet som flutit på bra, tredje lyckade mamma-fria dagen hemma. Fast, än så länge har jag ju sett till att väldigt mycket få Alfie-tid.

Måndag = föräldraledig.

Tisdag = lunch hemma

Onsdag = började dagen hemma och tog en kopp kaffe på kyrkis. Kom sedan hem några timmar mellan jobb och årsmöte. 

Hem till sol och lek
 
Idag är det torsdag och jag var tidigt på jobbet men kidnappade Alfred en stund mellan 11-12 och hälsade på en maskinförare. Det kändes bra att knyta upp bebis på ryggen, stövla fram genom terrängen med Dante vid fötterna och sen stå och prata en lång stund med Alfred nyfiket kikande över axeln. Han var fullt sysselsatt med att titta på maskinen, på Dante, på träden och alla fällda stammar, ja allt nytt som omgav oss. Imorgon får han förhoppningsvis följa med på inventering.

Mina svärföräldrar är fortfarande kvar och det är vi enormt tacksamma för! Det är så skönt att vara lite fler i hushållet som pysslar på, lagar mat, diskar, passar Alfred och fixar saker på gården. Nu sitter det en ny duschstång på toa, hjul på vår låda i hallen, en uggla på grindstolpen och en barnsits på min cykel. Dessutom är kyl och skafferi fyllda.

Det här blev en mjukstart för både mig och Danne. Ändå tog min energi slut idag efter middagen. Jag antar att spänningen inför jobbstarten släppte nu, att jag kunde slappna av när Alfred uppenbart varit nöjd utan mig tre dagar i rad. Han äter så fint, låter sig bli matad till och med, när jag inte är där. Sover, bajsar, leker och utvecklas. Idag fick jag en video där han stod på tå och spelade piano med armarna högt upp i luften. När jag kom hem visade han stolt upp sin nya färdighet och sjöng gravallvarligt med hest morrande röst. Så himla gulligt och knasigt att jag inte kunde låta bli att skratta. Dessutom har han släppt taget och stått själv längre stunder idag, om och om igen. Ibland tagit ett räddhågset steg mot något han vill nå. Så himla häftigt :-D. 

Nu är jag glad över att vara hemma på kvällen och kunna natta, amma, gosa i lugn och ro. Det är vi båda värda. Godnatt!

#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vilket härligt inlägg!

Svar: Tack :-D
Sara