Nära och kära

Min stackars sambo tvingades jobba över inatt igen. Tufft på jobbet just nu tydligen! Därför har jag och Lilleman ägnat oss åt varandra större delen av dagen.
 
Det finns ingen jag hellre ägnar en hel dag åt än denna charmknutte!
 
Massor av mys och gos blev det, för min plutt har en tand som håller på att spränga genom tandköttet i överkäken och den gör ONT. Dessutom känner han nog fortfarande av resan. Därför har status-Alfred varit omväxlande:

Åh, mitt hus, jippiiii, pyssla på och leka tiger och mamma är hela tiden i närheten...

Observera studsande clownhuvud 😝🤡

... mamamamamama inte nära nog, närmare, nääärmare, ÄNNU NÄRMARE!!!...

Suck, ungen är ledsen och jag är bortglömd igen

... mys och gos och puss i sjal och allt är bra igen.... tills nästa gång man blir trött och ledsen och har ont.

Vi har lagat mat, gjort kanelglass, groddat, vattnat blommor och gått promenader i sjal idag. Ringsjal inne, ryggknyt eller sele ute. Skillnaden mellan problem och gos!

Vi har också lekt med Loui och Leon (jag "lekte" mer med Paulina 😉), gått en massa promenader, hälsat på Kerstin och Bolo på väg hem från promenad, ätit mat med hela kroppen, badat badkar, facetajmat och hängt upp gunga innan Danne vaknade.

 
Sen invigde vi gungan och därefter fick jag springa en runda medan killarna gick på promenad. Alfred somnade gott på Dannes mage och vaknade inte ens när vi tippade över honom till mig i sängen.
 
 

Tänk så lång en dag kan vara när det inte finns någonting planerat!

Ps, nu står han när han glömmer bort att hålla i sig :-) Oftast håller han lite nonchalant med ena handen men det kvittar om han har stöd eller inte. Jag höll i vristerna när han stod framför spegeln utan att hålla i. Släppte och han stod kvar några sekunder. När han började sätta sig höll jag i benen igen och han stod kvar. Jag kunde släppa så flera gånger innan han blev trött. Så spännande att följa utvecklingen!