Kärlek och bajshumor

Vi är hemma igen. Resan gick bra trots 1. Mobilabonnemang som krånglar = ingen signal = låna pappas kort inför flygning, 2. Olycka vid Lund = stopp i trafiken = stress trots att vi åkte tidigt, 3. Krånglande bom vid flygplatsen = mer stress. Vi hann trots allt. Alfred var trött men glad första flygresan. Kramade om min hals medan han nyfiket tittade ut på marken under oss vid start och landning. Flörtade med en flygvärdinna. Myste och busade. Gnällde lite vid mellanlandningen, då var klockan åtta på kvällen. Tvärsomnade på andra planet och fortsatte sova ända till sängen och hela natten. Jag vågade dock inte somna ordentligt i den höga sängen utan väggar, räcken eller något stopp för ev. krypande bebis. Var ändå någorlunda utvilad när morgonen kom.

Sista dagen i Skåne kom solen tillbaka och vi kramade ut vad vi kunde ur vår härliga vecka

Idag kom Daniel och hämtade oss i Sundsvall när han vaknat efter nattjobb. Innan dess han vi med både promenad, innebandymatch och förberedelse av aprilskämt.

- Alfred har blivit dålig i magen, förmodligen av någonting på planet. Han fyllde nyss en potta (OBS chokladpudding), jag undrar vad han har ätit, tror du man kan känna på konsistensen? (tar upp "bajs" mellan fingrarna) Du kan väl ta hand om det, bra träning nu när du tar över föräldraledigheten (äcklad pappa backar ut i vardagsrummet med barn kramande runt hans hals). APRIL APRIL :-D

Det fanns ingen tvekan om att Alfred visste vem pappa var trots en vecka utan honom (som om vi tvivlat...), hade saknat honom och tog igen det med massor av kramar och mys. Även Dante blev snabbt igenkänd och accepterad. När vi kom hem strax innan sju slappnade vår duktiga lilla kille av och kröp lycklig runt bland sina leksaker. Så skönt att se!

Nu ligger jag i sängen mellan mina killar. Vi har läst saga och Alfred har busat en stund. Strax ska jag lägga honom i spjälsängen och äta kvällsfika. Jag är lika glad som Alfred åt att vara hemma efter en himla bra Skåne-resa.