Hipp Hipp Hurra

Idag fyllde Daniel trettio år. Det är tydligen tradition här i trakten att fira det stort så det gjorde vi förstås. På vårt sätt = väldigt blygsamt. Faktum är att Daniel bad om att slippa uppvaktning men jag ville ändå uppmärksamma att han fyllde år litegrann. Jag tror att det gick hem! Så här blev dagen:
 
Frukost. Jag hade slagit in ett paket, blåst upp ballonger, fyllt kaffe i en ny kanna och smugglat in surdegsbröd och juice. Finfrukost alltså. Vi väckte Danne med sång (jag) och gos-bitande (Alfie). Sen åt vi i lugn och ro medan Alfie bet i en ballong. Paketet innehöll en fiskeväst som jag fyndat på loppis. Den var full med grejsimojser och mokajänger och jag hade ingen aning om ifall det var en bra present eller inte. Den var bra! Danne tjoade glatt flera gånger medan han rotade igenom de många fickorna. Nu hoppas jag på riklig fångst i sommar :-).
 
Ballonger är kul... 
 
... när alla de andra sakerna börjar bli tråkiga 
 
Efter frukosten gick vi en promenad och Alfred sov på Dannes rygg. Sen stannade vi ute en stund. Beskar det sista av äppelträdet, klippte blomstänglarna av syrenerna och cyklade enhjuling. Tände en eld. Grillade kolbullar till lunch. Kanske inte det man först tänker på som födelsedagsmat men det var såååå gott!  
 
 
 
På Daniels önskemål åkte vi till gymmet mitt på dagen. Det ösregnade! Alfred sov och jag jobbade lite från bilen. När vi kom hem igen fortsatte vädret vara uselt så vi stannade inne och städade. Snygga var vi, där vi snodde runt med dammsugaren. Mamma hade nämligen skickat fantastiskt fina vårkläder som hon sytt. Når golven var rena fortsatte vi leka och mysa en stund medan Danne fixade middag. 
 
 
Herregud så god mat det blev! Revbensspjäll (har aldrig ätit godare!) med klyftpotatis, sparris och sallad med avokado, spenat och tomat. Hemmagjord majonäs och en vitlökssås. Såååå gott! Vi var tvungna att promenera en gång till innan efterrätten. Har inte ätit den än faktiskt så jag får kanske smita ifrån läggningen nu och sätta i mig lite glass och maränger :-). 
 
Alfie och jag fixade sallad och sparris
 
Har lite filmsnuttar jag hoppas på att kunna sätta ihop och publicera ikväll eller imorgon. Tills dess säger jag GODNATT :-).
#1 - - norrbotten emma:

fiina foton och grattis =)

#2 - - Anonym:

Ni verkar ju ha haft en toppendag!