Hemligt hemligt

För en stund sen, när Alfred satt på pottan och själv borstade tänderna (efter att ha gapat fint när jag borstade) sa Danne:

- Det här måste vi hålla hemligt så att inte försäkringskassan förstår hur lite vi behöver jobba för föräldrapenningen.

Pappan med ett för enkelt uppdrag

Ja, tänkte jag då, så är det kanske. I så fall ska vi nog inte heller berätta att Alfred för andra dagen i rad varit med mig på jobbet. Den här gången följde Danne också med. Vi tittade på nya objekt, först från bilen medan Alfred sov en stund. Sen satte jag finpojken på ryggen och så gick vi en lång runda i det vackra vädret och fick en bra uppfattning om skicket på bestånden. Vi avslutade med en kopp kaffe hos bekanta.

På den här stigen gick förresten jag och Dante ofta när han var valp. Jag bodde på bara ca 200 härifrån.

När jag tänker efter kanske vi även ska hålla tyst om förmiddagen, när arbetslaget höll fredagsmöte på Mosjön. Vi pimplade fisk, drack kokkaffe och stekte kolbullar på öppen eld. Så bra kanske man inte får ha det och samtidigt få betalt?

Visst lovar ni alla att inte säga ett knyst? Livet ska ju helst vara lite smådjävligt, för då gör man förmodligen mest nytta för samhället ;-).

Det här knytet experimenterade jag fram själv idag. Inte jordens snyggaste men han satt väldigt stabilt och skönt på promenaden :-)

Godnatt från mamman med sovande bebis på magen och blossande kinder efter en dag i solen.