Han hänger med

"Han är med på lite av varje den där..."

Så sa en markägare skrattande idag när vi möttes på parkeringen på väg mot Hullsta Gård. Klockan var sex på kvällen. Alfred satt i sjalen på höften. Det var dags för kurs i röjning.

Nu när jag börjat jobba har det blivit ännu viktigare än tidigare att få vara med Alfred på kvällen. Innan kändes det skönt att få komma ifrån en stund genom att åka till kören eller träningen men nu vill jag maxa tiden med Alfred. Samtidigt kommer det ständigt saker jag behöver vara med på.

Igår var det ett möte på hembygdsgården, inför spelmansstämman imorgon. Då var kvällen ljum och solen sken. Jag valde att sätta Alfred i cykelsitsen och cykla till hembygdsgården. Det är ett lagom avstånd, jag fick lite träning som kompensation för att jag missade min egentliga tisdagsträning (igen) och han slapp åka bil. Istället hörde jag hela tiden hur han sjöng NaNaNaNa bakom min rygg. Helnöjd helt enkelt :-D. Sen roade han sig riktigt bra på golvet medan vi diskuterade och tvärsomnade så fort vi landade i sängen.

Kör lite armhävningar för att komma i form inför cyklingen

Idag var det alltså röjningskurs som gällde. Jag hade bestämt träff med Jennifer som den här kvällen var ensam med Wilma och vi beslöt oss för att båda barnen fick följa med. Om Norra Skogsägarna vill ha fler kvinnor på sina aktiviteter (och det vill vi!) så måste man kunna ta med barnen ibland. Självklart under förutsättning att man har koll och de sköter sig. Det gjorde våra små charmtroll. De tuggade i sig broschyrer, kröp runt bland borden, lekte med min nyckelknippa och var faktiskt ganska tysta. Lite busiga skratt och glada utrop ibland tror jag alla närvarande kunde stå ut med. Efter fikapausen smet vi hem för att inte behöva handskas med övertrött gnäll. Jag är väldigt nöjd med resultatet av experimentet!

 
Det är tur att Alfred fått följa med på så mycket sen han föddes. Nu är han van vid människor och nya miljöer. Vaken, kommunikativ, nöjd och lättsam. Van att bli buren så att jag slipper släpa på vagn. Jag är så glad att han kan följa med mig i fält, på kören, på möten och träning.'det mesta helt enkelt! Visst behöver jag vara själv ibland jag också men just nu får jag min egentid i skogen, därefter är det maximal alfredtid som gäller :-). 
 
 
Idag lyckades det ovanligt bra. Jag har jobbat en heldag plus kvällstid och ändå bara varit ifrån Alfie i 4,5 timmar. 1,5 timme av den tiden sov han. Bästa jobbet!