Bättre än bäst!

Sista dagen innan jobbstarten kunde varit bättre konstaterade jag igår. Idag vill jag påstå att allt gick över alla förväntningar på vår jobb-premiär! Jag önskade mig bara en sak, att Alfred skulle må bra. Jag fick det här:

- Strålande sol och varmgrader

- En peppig, lugn, härlig jobbdag där allt flöt på.


- En timmes lunch med nöjd och glad pojke som uppenbarligen inte saknade mig alls.

-Promenad i solskenet

- Nöjd hund på kontoret, på lunchen och därefter hemma med resten av familjen. 

- Hämta ut ny underbar sjal efter jobbet (!!!).

- Inviga underbar sjal med supernöjd (ett tag) kille. 

- Äta grillat till middag.
- Ta en joggingtur med Dante.

- Lägga mig med nöjd och glad pojke.

Huuuuur bra???? Min unge är världens bästa som är glad och nöjd mest hela tiden. Han hade ätit broccoli med smör och druckit mjölk och sovit på promenaden. Mina svärföräldrar är grymma och jag är imponerad av svärmor som lugnt tar bärselen på promenaden eftersom Alfred trivs med det, fixar inställningar för att bära framåtvänt när han vill titta på saker och går extra långt för att han ska få sova 45 minuter i selen. Min sambo är toppen som kan söva Alfie i soffan, som tar familjen på utflykt i solskenet, grillar fantastiskt god fläskkarré och uppmuntrar mig att träna efter jobbet. Mitt jobb är fantastiskt eftersom jag kan välja själv lite när och var jag vill jobba. Den långa lunchrasten med påfyllning av min Alfie-kvot var viktig och ett jobbsamtal i bilen gjorde att jag kunde åka hem lite tidigare och utnyttja bilresan in i det sista.

Nu ser jag faktiskt fram emot morgondagen då jag mjukstartar hemifrån och avslutar dagen med en kväll på Norra Skogsägarnas årsmöte. Sådär, då var vardagen igång igen :-)