Tomtetider

Nu snöar det i Forsmo. Julen nalkas. Tomtarna kikar fram i skogsvrån. Har ni sett dem än? Det är nu de spanar efter snälla barn. Hämtar julklappslistor. Matar djuren och bäddar in naturen. Busiga tomtar. Snälla tomtar. Nyfikna tomtar. Håll utkik!

 
 

”Nu är det dags att fota julkort.” Jag läser det på bloggar. Hör det från föräldrarna. Säger det själv. Det gjorde vi när vi var små och det gör barnfamiljer än idag tydligen. Det är fortfarande lika kul! Kanske mer för föräldrarna än för barnen. Men… jag har stött på problem… Min underbara fina lilla supertomte ställer upp i ur och skur och mammahjärtat tycker att han är så fin så fin så fin på  alla möjliga bilder. Hur ska jag någonsin kunna välja? Hur ska jag kunna sluta ta fram kameran varje gång jag ser en bild dyka upp framför mig? Nu har jag redan så många att jag måste göra av med en förmögenhet om jag ska trycka alla jag gillar??? Baaaah!

 
Självklart blir inte alla bilder bra. Vissa är heltokiga, andra helsuddiga, några bara fel. Fast de är ofta värda att spara ända :-D
 
Kissande hunden 
 
Var det nån som sa godis?
 
 
Hallå, morsan, Dante får inte va med, han förstör bilden!
 
Idag fotade jag några kompisar. Det var minst lika kul som att ta bilder på Alfred, och jag slipper bekymret med att välja efteråt.
 
 
Det är jobbigt att agera modell! Alfred, som är lite mer erfaren, tröstade Melker efter en lång session.
 
 
Fast även Alfie blir trött tillslut. Nu sover min lilltomten gott på min arm. Godnatt från oss!
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

söta bilder

Svar: Tack =)
Sara

#2 - - Anonym:

Men åååh så fina (och roliga!) Tur du lägger ut så många här så vi ändå får ta del av dem! Kramar och tack för dopet i lördags - blev jättemysigt och så välordnat!/Sanna

Svar: Tack själva, det var ni som gjorde det till något alldeles extra =)
Sara