Med lite kärlek, tålamod och lite googlande

Tre skötebarn har jag att se efter här hemma. Alfred, Dante och vår trädgård (då räknar jag med att Danne är vuxen nog att ta vara på sig själv). Än så länge verkar alla klara sig bra, även om Dante börjat skälla mycket igen vilket brukar betyda att han är nervös. Stackaren har ju också varit med om en enorm omställning, som han klarat fantastiskt bra även om vi inte alltid funnits där för honom de senaste veckorna.
 
Trädgården verkar bry sig mindre om att ha hamnat i skuggan av en bebis. De har, med kärlek, tålamod och lite googlande, fått vad den kräver och har nu passerat en viktig gräns. Arbetet med att planera, plantera och rensa ogräs har lönat sig. Nu får vi mer tillbaka än vi lägger in. Varje dag äter vi färsk, spröd sallad och spenat. Kryddorna har hamnat både i grytor och i frysen. Vi har skördat våra första gurkor, potatisar, sockerärtor och många stora söta jordgubbar. Snart väntar vinbären och därefter en himla massa äpplen :-). Gården är lummigt grön och härligt frodig. Jag mår så bra av att vistas bland alla växter!
 
 
I veckan har Alfred fått sitt alldeles egna äppleträd. Både jag och lillebror fick egna träd när vi föddes. Jag en pil och han en björk. Dock flyttade vi från trädgården där de växer ganska snabbt. Jag hoppas att Alfred får växa upp med sitt träd och äta sina äpplen. Gör mitt bästa för att vattna och vårda så att nykomlingen får bästa möjliga förutsättningar.