Lugna dagar med Anna

I söndags tog världens bästa Anna tåget från Umeå för att hänga med Alfred och oss. Himla bra initiativ! Det blev ett par lugna, varma och mysiga dagar tillsammans.
 
Anna är dessutom duktig på att fotografera och har tagit de flesta bilderna i inlägget

 
Anna bor i vanliga fall i lägenhet så nu passade vi på att hänga i trädgård, grilla och skörda ur vårt trädgårdsland. Alfred var lite kinkig och hade stort närhetsbehov så han fick hänga på oss mest hela tiden. 
 
 
Kramas, mysa, äta och sova godkändes av vår lilla chef med den stora rösten. 
 
 
 
Anna fick mer än godkänt som trygg famn!
 
 
 
Dessutom var hon en himla rolig tjej, konstaterade Alfie, som kunde galoppera runt trädgården för att trösta när man hade tråkigt. Trots den skeptiska minen på bilden visade sig strategin fungera bra!
 
 
Ett par barnvagnspromenader hann vi såklart också med. I solsken såväl som i regn. För ovanlighetens skull utan Dante som skurit sig i tassen och fick stanna hemma och vara olycklig, stackaren. 
 
 
När barnet sov passade vi på att hitta på andra roligheter. Gå på slackline till exempel. 
 
 
På tisdagen tog Anna och jag oss ner på stan för att fika med mammorna till övriga Sollefteåbarn födda 2016. Efter en lång och trevlig pratstund köpte vi fika och begav oss till stranden på Hågestaön. Anna badade för alla tre och vi deltog genom att dokumentera. 
 
 
Nu har jag fått prata, skratta, fika och mysa ordentligt i ett par dagar. Känna mig både som mamma och som den jägmästar-tjej jag var fullt ut för bara ett par år sedan. Otroligt värdefullt. Väldigt trevligt! Det är tur man har kompisar som gör sig besväret att komma förbi, när vi nu misslyckats med att ta oss till Umeå på vääääldigt länge. 
 
 
 
 
 
#1 - - Lova:

Tur att någon Umebo kommer och visar upp sig! Jag lovar att jag kommer innan sommaren är slut! Det är fantastisk att få följa bloggen, antagligen en stor anledning till att jag inte ringt eller hört av mig på annat sätt. Jag ser att ni mår bra och det glädjer mig oerhört! Men det ska bli bättring från mig sida, ni ska veta att jag tänker mycket på er! All kärlek till lilla familjen💖

Svar: Vi har ju haft fullt upp här också =) Vi hörs snart fina Lova!
Sara