På vift

Den senaste veckan har det varit ett himla rännande till olika platser. Ett mycket bra rännande måste jag tillägga! Efter en lugn och lite krasslig/gravidtrött (Danne/Jag) helg med städning och loppis-utflykt började jag jobbveckan i Lycksele. 
 
Loppis-utflykt till Graninge i helgen
 
Tre timmars biltur med barnsligaste arbetsgänget (är vi framme snaaaart!? Kan man trycka här? Nu gasar du 16, 14, 18, 20, 5, 0, 3% osv. osv.) checkade vi in på Ansia camping i god tid innan middagen. Jag passade på att ta en foto-runda på en isväg. Sen trodde jag klockan var sju när den var sex och knackade på i den tomma matsalen. Pinsamt! Orkade delta typ 1 minut längre än måltiden varade innan jag, ca halv tio, smög tillbaka till stugan för att sova. Som tur är åkte vi inte till Lycksele enkom för middagen. Tisdag förmiddag fylldes av föreläsningar, och då var det minsann inte jag som var trött. De nattvakande festprissarna kämpade nog med koncentrationen ibland medan jag njöt av att för en gångs skull (numera) vara åhörare. Få bli inspirerad och övertygad. Ställa frågor. Skapa listor i huvudet på vad jag kan utveckla i min arbetsvardag. Klockan tolv avslutade vi fältmötet med gemensam lunch och därefter agerade jag än en gång chaufför i min stiliga svarta Subaru. Ett skönt avbrott i arbetsvardagen. Dessutom fick Dante ett par roliga dagar hos Sanna och Jonas med mys i soffa och säng, gofika och löprunda. Är enormt tacksam för att jag har hundvakt vid behov!
 
 
Lagom till helgen var det dags att packa väskan igen. På ren impuls (jag vet, inte likt mig) hade jag 2 veckor tidigare (mer impulsiv än så blir jag knappast) bokat en resa till Skåne. Över en helg. Utan semesterdagar. Jag hittade tåg från Kramfors 16:37 på fredagen, ett byte, framme 05:54 - 640kr. På söndagen kunde jag ta mig tillbaka lika smidigt med avfärd från Hässleholm 17:54, ett byte, framme 05:54 - ca 800kr. Nästan två hela dagar hemma och ingen förlorad arbetstid, för rimliga pengar. Jag var ju bara tvungen att prova om det funkade. Och det gjorde det. Tack vare talböcker och svårslagen sömnkapacitet sov jag gott i sittvagn tur och retur och var relativt pigg både lördag och måndag. Hela helgen skämdes jag bort av världens bästa föräldrar. God mat. Mysigt bebisprat. Stickning i fåtöljen med familjefilmer på tv:n. Genomgång av gamla kläder och nyare loppisfynd. Som vanligt dubbelt så mycket packning på väg tillbaka. En springtur till sjön fick jag till samt en riktig promenad och en bilutflykt under söndagen. I övrigt var det mat, bad, vila, kramar och prat som gällde. En himla bra helg helt enkelt. Dessutom fick mamma känna bebisen sparka. Tjohooo! Summa summarum kan jag göra om det här och Skåne känns plötsligt lite närmare. Skönt =)