Magknip, Lingon och Ergobaby

Idag har det varit en sån där dag då soffan är så djup att man knappt kommer ur den. Då regnet faller så tätt att man knappt kommer ut genom dörren. Då en liten mage kniper och det enda som hjälper är att snutta och sova. En hel förmiddag låg vi och vilade. Danne och jag turades om att kramas och klappa så att lilleman kunde somna om och om igen. Mysigt. Lite segt. Välbehövligt. 
 
Supermyyyys med mina killar omkring mig
 
Mellan två skurar lyckades vi ta oss ut med bärplockaren. Blåbären lyste med sin frånvaro. Mer regn tvingade oss söka skydd. Det var ganska mysigt ändå. 
 
Sitter som en kung i pappas famn
 
Den nya bärselen är åtminstone mer än godkänd av samtliga i familjen. Efter promenaden fortsatte Alfred att sova, sittande med huvudet mot pappans bröst.Då passade jag på att måla en "födelsetavla" till vår lillkille. Det var fantastiskt att få tid till en så långsam och pillig aktivitet. Jag har saknat att måla!
 
Inspirerad av andra men målad av mig
 
 
Nu hoppas jag att magen bubblat klart till imorgon. Min lille lille kille, jag tycker synd om dig när du mest bara gråter och kräks.