Den vintertid nu kommer…

…med adventsljus, marknader och … regn?? Ja, idag var det premiär för Forsmos julmarknad.
 
 
Efter månader med förberedelser (granar, granris, möten och illustration för min del, betydligt med för vissa andra) var det äntligen dags! Nästan 50 knallar med handarbetstema stod uppställda inne på dansbanan och ute på gården. Tomten satt inbäddad i fårskinnsfällar på en vacker gammal kälke och barnen roade sig med ponnyridning och hundspann. Trots regnrusk vällde besökarna in och jag såg idel glada miner. Herregud så lyckat det blev! Själv stod jag i lotteriet och pratade med bekanta på löpande band. När lärde jag känna så många människor? Till och från sprang jag in och tittade till mina föräldrar men där var kommersen i full gång hela tiden. Både knappar, handledsvärmare, skor och strumpor gick åt som aldrig förr. De är helt chockade! Självklart hann jag handla en hel del själv också. Ljus och ljuslykta, honung, virkat och hemmasytt följde med hem. Några kolbullar och en korv slank ner i magen under tiden. 
 
 
 Klockan tre hade en akut förkylning börjat ta ut sin rätt och for hem till sambo, svärföräldrar och en väldigt god fisksoppa. Jag fick sitta och vila i en ny fåtölj (Strandmon från Ikea) medan allt ordnades omkring mig. Vardagslyx (eller lördagslyx kanske det blir idag). En sista kvällspromenad bland adventsljusstakar och ljusslingor fullbordade dagen. Imorgon ska vi sjunga in första advent i kyrkan. Det är en mysig tid vi har framför oss!
 
Tidigare i veckan fick vi dessutom lite försmak på det (förhoppningsvis) annalkande vintervädret. Vi bjöds på lunch i vackra västerstrinne och fick en rundvandring i en riktig bullerby. Tänk en så vacker och gemytlig plats jag hamnat på!