Myllrande fragment

Det här blir ännu ett latmansinlägg med mycket bilder och en ogenomtänkt textmassa. Just nu är det lite så min hjärna ser ut. Det vimlar av idéer och inspiration. Hus, jobb och vårsommar - det är ju en explosion av intryck från alla håll! Om bara 6 dagar flyttar vi. Det är inte så mycket mer vi kan/bör ordna till huset innan dess, men till helgen ska vi mäta lite väggar/tak och fixa vit färg och lite tapet. 

Alltså tapeter - mmmmm - min konstnärliga skärva älskar fenomenet "bilder på hela väggen". En fin tapet är ju som en tavla i jätteformat! Och många fina tapeter finns det. Herregud! Jag satt och bläddrade bland prover för någon dag sen och kände mig som ett barn i en godisbutik. Samma känsla som när jag går runt på ett bibliotek bland alla fantastiska världar som stoppats in i hyllorna. Det är inte alla tapetmotiv som fungerar i ett helt rum, ännu mindre i våra rum, men alltså titta på de här varianterna bara - som konstverk :-) 

Boråstapeter
Sandberg

Plingsulli


En annan sak som är på tapeten just nu är återbruk. För min del har det aldrig varit "ute". Jag är uppvuxen i begagnade kläder, med "loppade" saker och egenkomponerade lösningar. Det är jag uppenbarligen inte ensam om och tack vare sociala medier har idéerna fått spridning, vuxit och skapat en trend. Fördelen med det är att det finns så sjukt mycket inspiration att hämta! Jag "screen-shottar" smarta tips från Facebook och bloggar. Här är några kul idéer jag lägger på lager: 














#1 - - Lova:

Vädret luras och jag är inte alls med på att det snart är juni! Att ni flyttar så snart känna galet- men jättekul!

Svar: Du har helt enkelt inte vistats tillräckligt mycket i björk-doftande gallringar ;-p Du kommer och provar gästutrymmet i sommar va?
Sara

#2 - - Rebecka:

du kanske ska kolla Pinerest. Finns mycket tips som kan vara till nytta. Allt från trädgårdsdesign till vackra tapeter :)