HusHusHusHuuu...

Jag tänker, drömmer, lever hus just nu. Minst varannan tanke föregås av en svepande blick runt i ett rum och kretsar kring smart förvaring, tyger, tavlor eller annat som "borde göras". Bär saker in och ut ur släp. Rensar ut låda på låda och svär över hur många prylar man samlar på sig. Fyndar nya saker på loppis och undrar om jag är riktigt vettig. 

Min semester har börjat nu. Den där låååånga (3 veckor...) som ska innehålla maximalt njut och vila, bad, hängmattor, springrundor och utflykter. Jag har inte riktigt kommit dit än... Jag är enormt seg av penicillinet. Längtar efter ordning och reda i vardagen. Vädret är kallt och grått. Kanske lika bra att sommaren håller på sig förresten, några få dagar till åtminstone. Då kan vi hinna klart med några projekt till och sen förhoppningsvis varva ner. Just nu är det här på gång:

- Pappa och Daniel lagar verandataket
- Rörmokaren har bytt slangfäste till trädgården och vi ska fixa nya kranar+toalettinsats för de var trasiga. 
- Slangar och vattenspridaren ordnade.
- Min sallad har kikat upp och behöver gallras. Spenat, blommor och lite annat väntar fortfarande på sin tur.
- Tapeten i vardagsrummet är uppsatt och superfin.
- Jag har gjort fint på altanen, och stökat till där igen.
- Jag har satt upp hyllor i sovrum och en har redan trillat ner.
- Mamma och pappa har fått iordning sitt lilla krypin med sovrum, pentry och ute-toa.
- Min lägenhet är flyttstädad. 
- Tusen saker väntar på att hitta sin plats.


På söndag ska vi till Birsta och köpa korgar, tyger och en massa annat (alltså det här med att köpa nytt när man har så mycket börjar kännas dumt, men är uppenbarligen "nödvändigt" för att få ordning i stugan). Efter helgen ska jag ta bilder i hela huset och dokumentera det första färdiga resultatet. Då hoppas jag att det bara är trevligt småplock kvar som jag kan gå och göra mellan alla semester-mys-aktiviteter.
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Vilken underbar tapet! Hoppas du får fina semesterveckor :)

#2 - - Anna:

Men guuu så fint det blev! Bra val :)
Kramar från Mariehem!!