På spåret och full rulle

 
Just nu är jag en stolt inspektor. Först köpte jag bra skog som kan göras fin även under den blöta vårtiden. Sen traskade jag och Daniel rakt på många rösen på vägen runt. Låååång väg blev det. En mil igår och en till idag. Måste medge att jag var bra trött innan vi såg bilarna som hägringar i fjärran. Status tom, arg och odräglig. Innan gränsen till hopplöst energiunderskott passeras brukar jag dock nå en (för mig själv) rolig fas när jag småsjunger och hittar på dåliga ordvitsar. Den här gången kom jag på de här; 
 
1. Dadamdatatatarararataraaaaaaaa (signaturmelodin till på spåret) - nosar mig fram längs gamla rågångssnitslar som en blodhund efter skadeskjuten förbrytare (eller vad blodhundar nu brukar förfölja).
 
2. Full rulle! (byter till ny rulle snitselbanden och är redo att planera ytterligare några kilometer). 
 
 
 
3. Jag är en snörröjare - jag röjer närvaron av snören (okejdå, snitselband) trots att de sannerligen är väl dolda ibland. 
 
Idag har vi dessutom råkat ut för malm i marken som villade bort kompassen, samt försökt lära Dante hitta rågångsrösen. Nöjd tjej :-)
 
 
#1 - - www.tvfrågesport.se:

På spåret är ett otroligt roligt program. Det ska bli roligt att följa säsongen 2016.
Www.tvfrågesport.se