Här är stillhet och tystnad...

... nu när marken färgats vit, från den trygga gamla kyrkan klingar sången ända hit... [koppången].



Den sången ska vi sjunga i kyrkan på söndag. Åtminstone om mina luftrör vill återhämta sig lite snabbt. Annars får jag lyssna istället. 

Stillheten och tystnaden har fallit, lagom till advent. Jag har varit hemma och sjuk ett par dagar och ägnat tiden åt att sova, pyssla och gå ut med Dante. Det är underbart att ha någon att njuta av allt det vackra med! För vackert är det! 

(Hemtrivsel!)
(Fyndad ljusstake i adventspyntat kök)
(Det blir bättre och bättre! Sänggavel hittad på vinden :-o)
(Vardagsrum)
(Ljusstaken, pianot, tavlan - tre favoriter!)

För mig finns det massor att småplocka med i lugn och ro. Ett piano att spela på. En stickning (som jag dock inte orkat plockat fram...). Den oemotståndliga mobilen. Slummer i soffan! Dante är mindre förtjust. Jovisst, han sover han också, men däremellan vill han... ja jag har inte riktigt kommit på vad han vill. Bitas, hoppa, busa... Helst bitas och helst i mina händer och byxben. Idag har jag orkat träna lydnad och gömma godis i skogen. 

(Letar godis på trädstammen)
(På skogspromenad)

(Valp otåligt väntande på trappan)

Igår ringde jag istället in hjälp :-). Sanna från kören med två härliga tjejer kom och busade till Dante helt enkelt slocknade. Nöjd valp. Nöjda tjejer. Mycket nöjd Sara! Hoppas kunna locka hit dem fler gånger.