... jag som inte gillar förändringar

... tvingas ändå inse att världen omkring mig flyter omkring och vägrar vara konstant. Då gäller det helt enkelt att hänga med. För ett år sedan startade den här bloggen som en astmablogg och ett forum för astmatiker. Då hade jag behov av att skriva av mig frustrationen, lära mig mer och känna mig mindre ensam. Idag är jag mer öppen, mindre skamsen och tack och lov mycket friskare än förra året. Jag behöver inte en utpräglad astmablogg, och det verkar inte "mina läsare" göra heller. Jag skulle tro att de flesta är intresserade av vad som händer i mitt liv allmänt, eller? Så nu blir det här officiellt en plattform för alla tankar och svängningar i livet. Astman inkluderat. Det syns framförallt på loggan i mobilversionen av bloggen men förmodligen även i framtida inlägg. Namnet får stå kvar så länge åtminstone. För som jag sa, saker förändras, men det behöver ju inte gå snabbare än nödvändigt.
 
En sak som måste gå snabbt är flytten från Umeå. I dagarna har jag och Axel tackat ja till en bostad. Innan den här månaden är slut bor jag förhoppningsvis i Sollefteå. Om en månad har jag redan jobbat flera veckor på Norra Skogsägarna. Jag börjar bli vuxen! En del av mig är glad åt det. En annan del vill helst vara barn för alltid. Kanske bor det en Peter Pan därinne ändå?
 
 
Vilken tur att jag aldrig behöver sluta hoppa och skutta, stå på händer och slu kullerbyttor, måla, sticka och pyssla. För en sak verkar inte ha ändrats än så länge - det är fortfarande lika roligt att, tja, ha kul! 
 
Pyssel från veckan i Skåne - etsning i trä
 
Nåltovad hatt
 
Senaste illustrationen - Förbättrad färgläggning av gammal bild som fått vara med i många sammanhang