Gladburken

Enda risken när man springer ska vara att man blir trött =)
 
Min kompis Peckiss har skaffat sig en burk där hon ska lägga ner peppande lappar med saker hon åstadkommit och beröm hon fått. Bra idé tycker jag. Just nu känns det som om jag, och kanske alla andra också, har en sådan burk inbyggd i hjärtat. En burk där roliga och sköna saker trillar ner och fyller det svarta hålet. Nu har jag fyllt på med en hel mängd "gladsaker". Här är några.

- Springa ensam längs vackra Siljan och känna sig lätt och stark. Lugn, Endorfiner, Adrenalin, Träningsvärk till TUSEN!
- Springa tillsammans med Axel längs vackra Siljan och bara ÄLSKA honom och världen.
- Sitta i en biosal med Axel och skratta åt precis samma skämt i Hundraåringen.
- Läsa en riktigt bra bok.
- Komma HEM! Komma hem och sätta upp nya gardiner, laga matlådor och lägga ut allt småpyssel på bordet. Njuta över hur många saker jag ska påta med nu i dagarna =)
- Få paket med en överraskning i. Kolkritor och vackra hemgjorda halsband från bästa mamma och pappa.
- Planera ett luuuuugnt nyårsfirande med pyssel, spel, film och lite gott att äta.

Nu börjar det ordna upp sig igen. Nu är jag inte längre trött. Det känns roligt att både sticka och måla. Jag har sökt nya jobb (i Skövde och Kalmar den här gången) och är inte tyngd under ansvar från firman och x-jobb. Nu är det snart ett GOTT NYTT ÅR! Snart är jag äldre och klokare =D